Nunc agendum est subtilius.

A discussion in Demosthenes started by Donald
1 post in this topic
Donald

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc agendum est subtilius. Tantum dico, magis fuisse vestrum agere Epicuri diem natalem, quam illius testamento cavere ut ageretur. Sedulo, inquam, faciam. Duo Reges: constructio interrete. Nos vero, inquit ille; Te enim iudicem aequum puto, modo quae dicat ille bene noris. Restincta enim sitis stabilitatem voluptatis habet, inquit, illa autem voluptas ipsius restinctionis in motu est.

Maximus dolor, inquit, brevis est. Utilitatis causa amicitia est quaesita. Sed id ne cogitari quidem potest quale sit, ut non repugnet ipsum sibi. Quae quo sunt excelsiores, eo dant clariora indicia naturae. Et non ex maxima parte de tota iudicabis? Sed tu istuc dixti bene Latine, parum plane. Eaedem enim utilitates poterunt eas labefactare atque pervertere. Nam Metrodorum non puto ipsum professum, sed, cum appellaretur ab Epicuro, repudiare tantum beneficium noluisse; Ut in geometria, prima si dederis, danda sunt omnia. Mihi autem nihil tam perspicuum videtur, quam has sententias eorum philosophorum re inter se magis quam verbis dissidere; Mihi quidem Antiochum, quem audis, satis belle videris attendere. Sit sane ista voluptas.

Tertium autem omnibus aut maximis rebus iis, quae secundum naturam sint, fruentem vivere. Duo enim genera quae erant, fecit tria. Hoc igitur quaerentes omnes, et ii, qui quodcumque in mentem veniat aut quodcumque occurrat se sequi dicent, et vos ad naturam revertemini. Isto modo ne improbos quidem, si essent boni viri. Sed tu, ut dignum est tua erga me et philosophiam voluntate ab adolescentulo suscepta, fac ut Metrodori tueare liberos. Expressa vero in iis aetatibus, quae iam confirmatae sunt. Nam illud vehementer repugnat, eundem beatum esse et multis malis oppressum. Haec para/doca illi, nos admirabilia dicamus. Minime vero probatur huic disciplinae, de qua loquor, aut iustitiam aut amicitiam propter utilitates adscisci aut probari. Quod si ita se habeat, non possit beatam praestare vitam sapientia. Primum non saepe, deinde quae est ista relaxatio, cum et praeteriti doloris memoria recens est et futuri atque inpendentis torquet timor?

Piso igitur hoc modo, vir optimus tuique, ut scis, amantissimus. Non igitur de improbo, sed de callido improbo quaerimus, qualis Q. E quo efficitur, non ut nos non intellegamus quae vis sit istius verbi, sed ut ille suo more loquatur, nostrum neglegat. Restatis igitur vos; Itaque non discedit ab eorum curatione, quibus praeposita vitam omnem debet gubernare, ut mirari satis istorum inconstantiam non possim. Hunc vos beatum; Tantum dico, magis fuisse vestrum agere Epicuri diem natalem, quam illius testamento cavere ut ageretur. Namque ii horum posteri meliores illi quidem mea sententia quam reliquarum philosophi disciplinarum, sed ita degenerant, ut ipsi ex se nati esse videantur. Honesta oratio, Socratica, Platonis etiam. Nam quibus rebus efficiuntur voluptates, eae non sunt in potestate sapientis.

Sit ista in Graecorum levitate perversitas, qui maledictis insectantur eos, a quibus de veritate dissentiunt. Atqui perspicuum est hominem e corpore animoque constare, cum primae sint animi partes, secundae corporis. Idem iste, inquam, de voluptate quid sentit? Peccata autem partim esse tolerabilia, partim nullo modo, propterea quod alia peccata plures, alia pauciores quasi numeros officii praeterirent. Cur post Tarentum ad Archytam? Et quidem, inquit, vehementer errat; Quo plebiscito decreta a senatu est consuli quaestio Cn. Ego autem existimo, si honestum esse aliquid ostendero, quod sit ipsum vi sua propter seque expetendum, iacere vestra omnia. Rationis enim perfectio est virtus; Aliter enim explicari, quod quaeritur, non potest. Vulgo enim dicitur: Iucundi acti labores, nec male Euripidesconcludam, si potero, Latine; Et hunc idem dico, inquieta sed ad virtutes et ad vitia nihil interesse.